Marka veya kurumun son kullanıcı ile buluşma noktası olarak da değerlendirilebilecek olan bu yapıdaki herhangi bir hata ve eksikliğin marka aleyhine olacağı ifade edilebilir. Böylesi bir durumda hiçbir marka kurumsal sayfasında olumsuzluk ve eksiklik istemez. Peki, bir web sitesini kurumsal yapan nedir? Markalar neden web sitelerini kurumsallık bakış açısı ile dizayn eder?

Kurumsal web sitesi; marka ve kurumların hedef kitleleri ile etkileşime girerek ürünlerini tanıtmak amacı ile oluşturdukları bir yapıdır. İnternetin her geçen gün daha ciddi bir seviyeye ulaşması sonrasında önemi daha da artan web sitesi web tasarım ajansı veya dijital reklam ajansı denen kurumlar tarafından oluşturulması gereken unsurlardır.

Kurumsal Web Sitesi ve Türleri

Kurumsal kimlik tasarımının bir parçası olarak da değerlendirilebilecek olan web sitesi aslında reklam ve pazarlamanın asıl unsurlarından bir tanesidir. Marka; son kullanıcılara bir ürün veya hizmet vaat etmese de bilinirliğini arttırmak ve müşteri sadakati oluşturmak adına mutlaka kendi adı ile bir web sayfasına sahip olur. Peki, web sayfası tasarlarken hangi argümanlardan faydalanmak olasıdır? Kurumsal web siteleri sadece tek tür müdür?

Dinamik Web Sitesi

Web sitesi tasarımı yaptırmak istiyor ve nasıl bir sayfaya sahip olacağınızı bilmiyorsanız seçimlerinizden bir tanesi dinamik web sitesi olabilir. Adından da anlaşılacağı üzere dinamik olan yani sürekli güncellenen bu web sayfalarında amaç hedef kitle ile etkileşimi güçlü tutarak pazarlamada ön plana çıkmaktır. 

Dinamik olarak adlandırılan web sitelerinde kişilerin kodlama yapısına hâkim olmasına ihtiyaç yoktur. Sadece içerik girişi yapılarak canlı tutulan bu web sayfaları kullanıcıya özgü içerik paylaşılabilmesi yönü ile ön plana çıkar. Aynı zamanda güncellemelerin sürekli yapılabilmesi hedef kitle nezdinde size olan bakışı iyileştirir. Zira internet kullanıcıları sürekli güncellenen ve yeni şeyler sunan web sayfalarına daha çok ilgi gösterir.

Statik Web Sitesi

Dinamik web sitelerinin aksine kod yapıları ile hazırlanan ve veri girişinin nadiren gerçekleştiği web sayfalarıdır. Genellikle birkaç sayfadan oluşan ve sadeliğin ön planda olduğu bu tür web sitelerinde maliyetlerin çok daha düşük olduğundan söz edilebilir. Geliştirilmesi çok daha basit olan ve sayfa yapısının sadeliği nedeni ile kolay yüklenen bu web siteleri hız konusunda çok daha başarılıdır.

Dinamik Web Sitesi ve Statik Web Sitesi Ne İşe Yarar?

Kurumsal web sitesi oluşturulması aşamasında karşılaşabileceğiniz dinamik web sitesi ve statik web sitesi kavramlarını iyi bir şekilde analiz etmek ve ihtiyacınızı doğru belirlemek gerekir. Burada karar veririken kişisel tercihlerinizden ziyade hangi web sayfasının sizin için daha büyük avantaj sağlayacağını düşünmeniz gerekir. Örneğin sürekli içerik girişi yapmak istiyor ve basit bir şekilde kullanılabilen bir web sitesi arzuluyorsanız dinamik web sitesi sizin için tartışmasız olarak ön planda olacaktır.

Kurumsal web sitenizin dinamik değil daha sade ve şık olmasını istiyorsanız statik web sitesinin sizler açısından daha doğru olacağını vurgulamak gerekir. Üstelik sürekli güncellemeye ihtiyaç duyulmayacağından maliyetler noktasında da avantaj büyük olacaktır.

BirMedia projemiz dinamik olarak tasarlanmıştır. Avm yönetimi kendi bilgi işlem yada pazarlama ekibi ile web sitesinde mağazalar bölümüne yeni markalar ekleyebilir.